Śpiewnik Domowy na Lubelszczyźnie

„Śpiewnik domowy na Lubelszczyźnie” to projekt realizowany przy wsparciu finansowym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kameralny koncert  twórczości Stanisława Moniuszki w wykonaniu Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie odbędzie się 5 października o godz. 18.00 w Klubie Kultury w Sitniku

 

Podczas koncertu wystąpią:

 

Magdalena Stefaniak (sopran) – ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu solowego Barbary Mądrej. W latach 2016 – 2018 związana była z Akademią Operową działającą przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów mistrzowskich z takimi sławami światowej wokalistyki, jak choćby Olga Pasiecznik, Izabela Kłosińska, Ewa Podleś, Hedwig Fassbender, Rene Massis, Mariusz Kwiecień, Matjaž Robavs, Thomas Hampson. Swój debiut sceniczny odbyła na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu partią Hrabiny w operze Wesele Figara W. A. Mozarta (dyr. Maciej Wieloch, 2013). Zaowocowało to szeregiem kolejnych kreacji scenicznych, jak choćby tytułowa partia w widowisku Alicja w Krainie Czarów G. Kaczmarka (Teatr Wielki w Poznaniu, Szkoła Baletowa A. Niedźwiedź w Poznaniu, dyr. Cheung Chau, 2014), Psyche w operze Eros i Psyche L. Różyckiego (Opera Bałtycka w Gdańsku, dyr. Rafał Kłoczko, 2015), partie Wróżki Kwiatów, Laponki i Szepczącej w widowisku Królowa Śniegu G. Kaczmarka (Teatr Wielki w Poznaniu, Szkoła Baletowa A. Niedźwiedź w Poznaniu, dyr. Cheung Chau, 2015), Musetta w Cyganerii G. Pucciniego (Opera Bałtycka, dyr. Warcisław Kunc, 2016), Fruma Sara w musicalu Skrzypek na dachu J. Bocka (Teatr Wielki w Poznaniu, dyr. Aleksander Gref, 2017), Papagena w operze Czarodziejski Flet W. A. Mozarta (Teatr Wielki w Poznaniu, dyr. Gabriel Chmura, 2017), czy Pierwsza Dama w spektaklu O Królestwie Dnia i Nocy i zaczarowanych instrumentach będącym adaptacją Czarodziejskiego Fletu W. A. Mozarta (Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie, Scena Kameralna im. W. Młynarskiego, dyr. Rafał Kłoczko, 2017), Basia w wodewilu Cud albo Krakowiaki i Górale J. Stefaniego (Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie, Scena Kameralna im. W. Młynarskiego, dyr. Władysław Kłosiewicz, 2018), jedna z Sióstr w operze Ognisty Anioł S. Prokofiewa (Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie, dyr. Kazushi Ono, 2018) (Festival International d’Art Lyrique d’Aix-en-Provence, Grand Théâtre de Provence, dyr. Kazushi Ono, 2018), Paź w operze Rigoletto G. Verdiego (Teatr Wielki-Opera Narodowa w Warszawie, dyr. Patrick Fournillier, 2019), Walentyna w operetce Wesoła Wdówka F. Lehára (Mazowiecki Teatr Muzyczny w Warszawie, dyr. Arif Dadashev, 2019).

 

Zuzanna Nalewajek (mezzosopran) – urodziła się 12 października 1997 w Mrągowie. Jest studentką trzeciego roku wydziału wokalno-aktorskiego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie prof. Ewy Iżykowskiej-Lipińskiej. Jest także uczestniczką Programu Kształcenia Młodych Talentów-Akademii Operowej działającej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, gdzie doskonali swój warsztat pod okiem wybitnych pedagogów takich jak Olga Pasiecznik, Izabella Kłosińska, Matthias Rexroth oraz Eytan Pessen. Jest laureatką VI Międzynarodowego Konkursu Pieśni w Sofii , II i VIII Ogólnopolskiego Festiwalu Wokalnego im.Marii Stankowej w Olsztynie( 2015 r. -I. miejsce, 2017 r.-II.miejsce) , IV i V Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Zdzisława Skwary w Mławie(II. miejsce), V Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Haliny Słonickiej w Suwałkach (III miejsce) oraz Ogólnopolskiego Konkursu Muzycznego Centrum Edukacji Artystycznej ( II. miejsce) Brała udział w spektaklu „Eugeniusz Oniegin” Piotra Czajkowskiego, wystawianym przez Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina oraz spektaklu „Cud albo Krakowiaki i Górale”, który był przedsięwzięciem Akademii Operowej.

 

Aleksander Teliga Jr – pianista , korepetytor, vocalcoach. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof . Marii Warchoł – Sobiesiak oraz dr Wojciecha Waleczka. W charakterze pianisty – korepetytora współpracował z Operą Śląską w Bytomiu, Teatrem Wielkim w Poznaniu oraz Teatrem Wielkim – Oper ą Narodową w Warszawie. Od 2016 roku jest członkiem Programu Kształcenia Młodych Talentów „ Akademia Oper owa ” Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów mistrzowskich z m.in. Helmutem Deutshem, Eytan em Pessenem, Hedwig Fassbender, Izabelą Kłosińską, Thomasem Lausmannem, Sergiejem Leiferkusem, Tomaszem Koniecznym, Anną Marchwińską, Lechem Napierałą, Olgą Pasichnyk, Matthiasem Rexrothem, Tobiasem Tuningerem czy Neilem Schicoffem. Współpracował z takimi dyrygentami jak m.in. Friedrich Haider, José Maria Florêncio, Krzysztof Penderecki, Marcin Sompoliński, Tadeusz Serafin. Koncertował w takich miejscach jak m.in. Oper Frankfurt, Warszawska Opera Kameralna, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego czy Opéra de Marseille. Od sezonu 2017/18 związany z Warszawską Operą Kameralną

 

 

W programie znajdą się :

 

Arie MONIUSZKI:
– aria Beaty z op. BEATA – Ach, ileż rozkoszy ma życie i swiat… ,
– aria Zuzi z op. VERBUM NOBILE – Stacho odjeżdża…
– Dumka Zosi z op. FLIS – Okropny ten poranek…

 

Pieśni:
Do Niemna, Tęsknota, Gdyby kto mnie kochał szczerze, Czy powróci, Jaskółeczka, Prządka, Groźna dziewczyna, Polna różyczka, Matko , już nie ma Cię, Kukułka, Wędrowna ptaszyna, Pieśń wieczorna, Złota rybka, Zosia, Polna Pożyczka, Łza, Prząśniczka, Dumka, Kwiatek, Triolet, Dalibógże



WordPress Lightbox Plugin